Oudercommissie

Naast het dagelijks (verplichte) schoolprogramma worden er ook allerlei nevenactiviteiten georganiseerd. De Oudercommissie (OC) is de oudervertegenwoordiging die zich hiermee bezighoudt.

Natasha

Hallo!

Ik ben Natasha Lupescu en ik ben getrouwd met Duncan en moeder van Connor en Kieran (Groep 4). Wij wonen sinds 2019 in Alkmaar en komen oorspronkelijk uit Haarlem.

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden bij de Ouder Commissie gekomen. Altijd leuk toch om activiteiten en festiviteiten te organiseren?! En het is zeker leuk om mee te denken over hoe we Sinterklaas, Kerst en het lenteontbijt, om maar een paar dingen te benoemen, invulling gaan geven of brainstormen over het schoolreisje of andere leuke dingen. In ieder geval is er genoeg te doen! Ideeën horen we ook zeker graag – dus spreek mij of iemand anders van het OC aan als je ons ziet en mocht je ook mee willen helpen dan ben je zeker van harte welkom!

Ik ben Kornelia de Jong en werk nu zo’n 5 jaar op de Vroonermeerschool. Ik kwam in een kleuterklas terecht met 12 kleuters, iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Ik had al wel veel ervaring met het werken met kleuters maar het thematisch onderwijs wat veel verder ging dan op mijn vorige school gaf een hele andere wending aan mijn werk. Vooral de verdieping en het werken vanuit spel was een uitdaging en ik werd zelf ook weer helemaal enthousiast hierdoor. Ik zit dus als leerkracht in de Oudercommissie en vind het een leuke uitdaging aangezien we nu ook gaan samenwerken met de Lispeltuut. Het is een enthousiaste groep ouders en we organiseren dus activiteiten voor de kinderen en ouders zodat het een leuke basisschooltijd voor iedereen wordt. In de Oudercommissie zitten ouders die al vanaf het begin betrokken zijn bij de school maar ook nieuwe ouders die hieraan meewerken. Doordat iedereen het beste wil voor zijn kind en de school, is het een hele prettige samenwerking en bouwen we zo samen aan de school.