Kindertalentenfluisteraar

Wat is een Kindertalentfluisteraar?

Elk kind dat geboren wordt, heeft bakken talent. Talent gaat niet over het uitblinken in een bepaalde activiteit maar over elke activiteit die vanzelf gaat en die voldoening oplevert. Die maakt dat de tijd vliegt, en dat je je batterijen oplaadt. Van je talenten krijg je energie.

Kinderen zijn zich vaak niet bewust van hun talent, anderen kunnen hen helpen om zich bewust te worden van hun talent. Dat is precies wat een kindertalentenfluistaar doet. Kinderen helpen om hun talenten te benoemen. We dromen ervan dat elk kind dat in Vlaanderen, Nederland en uiteindelijk de hele wereld geboren wordt, zijn talenten kan leren kennen op een zeer laagdrempelige manier. Het zou een basisrecht van elk kind moeten zijn.

Kinderen helpen om hun talenten te benoemen.

Op de Vroonermeerschool wordt het hele team opgeleid tot Kindertalentfluisteraars. Ze zijn zo enthousiast en zouden het fantastisch vinden als alle leerlingen meerdere keren gedurende hun schoollopbaan een talentgesprek zouden voeren. Dit betekent dat we dit project zeker verder willen uitrollen. Niet alleen op onze school maar op meerdere of zelfs alle scholen van Ronduit Onderwijs. Ach hoe mooi zou het zijn als we elke basisischoolleerling deze ervaring mee zouden kunnen geven? Wij zeggen altijd "Durf te dromen en maak er dan ook werk van!"