Nieuwbouw

De gemeenteraad van Alkmaar heeft in februari 2017 besloten dat er naast de katholiek onderwijs, De Lispeltuut, ook openbaar onderwijs moest komen in de nieuwe Vroonermeer. In mei 2017 startte het nieuw aangestelde schoolteam o.l.v. een kwartiermaker met voorlichtingsavonden over haar onderwijsconcept. De openbare Vroonermeerschool ging in september 2017 met 9 leerlingen van start. Op 1 oktober 2023 zal het leerlingenaantal gestegen zijn naar zo’n 115 leerlingen verdeeld over 6 groepen. De instroom van leerlingen zet lekker door en steeds meer mensen weten de weg naar onze school goed te vinden.

De Vroonermeerschool is een school waar betekenisvol uitdagend thematisch onderwijs wordt verzorgd.

De nieuwe Vroonermeerschool,
een nieuwe school, een nieuwe locatie

Een school waar het onderwijs zich niet beperkt tot de 4 muren van het klaslokaal met 4 kernbegrippen:

Natuur - duurzaam - gezond - toekomstgericht

De Vroonermeerschool vindt haar tijdelijke huisvesting in de katholieke basisschool De Lispeltuut en een dependance voor haar onderbouwgroep aan de Jacques Perkstraat (blauwwitte dependance).

Het Kindcentrum Vroonermeer ( een SOED Scholen onder een dak) in de Vroonermeer Noord zal in april 2024 worden opgeleverd. De openbare Vroonermeer school biedt dus straks samen met Klein Alkmaar en De Lispeltuut een plek voor kinderen van 0 tot 13 jaar waar  opvang, onderwijs, opvoeding en ontspanning mogelijk is. Een goede samenwerking tussen opvang en onderwijs dus.

November 2022

De eerste paal is de grond in!

Een mijlpaal voor ons en alle partijen die straks op deze mooie plek samenkomen. 400 kinderen van de Vroonermeerschool (Ronduit), De Lispeltuut (SAKS),  en de Kinderkroon (Klein Alkmaar) waren erbij. De eerste palen werden in de grond geslagen, er werd gezongen en we stopten tijdscapsules in de grond.

Benieuwd naar de verdere ontwikkelingen in de Vroonermeer Noord? Bekijk dan onderstaand Infobulletin.