We schrijven een boek: themaverslag

We schrijven een boek!

De afgelopen weken zijn wij bezig geweest met het thema: Wij schrijven een boek. Bij de start van een nieuw thema gaan we eerst brainstormen met de klas. Waar denken wij allemaal aan als we denken aan dit thema? Iedereen kwam met hele mooie woorden en die hebben wij gebundeld op een blad.

Daarnaast hebben we samen onderzoeksvragen gesteld. Wat willen wij eigenlijk allemaal leren tijdens dit thema? Zo wilden we bijvoorbeeld meer weten over de verschillende genres van de verschillende boeken.

En zijn we zelf ook gaan ervaren hoe het is om een echte schrijver te zijn. Een aantal leerlingen hebben zelf ook een gedicht gemaakt. Sommige hebben een gedicht op gezocht die ze bij zichzelf vonden passen.

Om het thema af te sluiten zijn de leerlingen de afgelopen weken bezig geweest met hun boekpromotie en het schrijven van hun eigen boek. De leerlingen mochten zelf weten wat voor boek zij wilden schrijven. Leerlingen hebben prentenboeken, moppenboeken, informatieboeken en stripboeken gemaakt, van alles wat dus.