Bij mij thuis: groep 6/7/8

Hallo allemaal deze tekst schrijven we voor jullie. Deze tekst gaat over het thema: ‘bij mij thuis.’ Dit thema is niet alleen het thema wat wij doen maar dit thema kunnen anderen ook hebben en dit thema is van de Kinderboekenweek. Veel leesplezier!

In dit thema hebben we ons in allemaal dingen verdiept en ook dingen gemaakt zoals bij onze vorige thema’s. We zijn begonnen met het onthullen van dit thema: we kregen allemaal een bingoblad en daar ging je getallen op schrijven van 1 tot 20 en tientallen. Toen ging onze leerkracht een verhaal voorlezen. In die tekst stonden getallen en ondertussen moest je goed luisteren waar de tekst over ging. In dit verhaal was er een jongen die een schat op zolder onder een losliggende plank vond. In die schat zat een schatkaart van het huis. De muren waren wel anders maar, toch ging hij op onderzoek uit. Uiteindelijk ging hij in de tuin graven en vond hij de schat. De schat was een foto van het huis met een hele mooie boom. Hierna gingen we 1 dag uit de week kiezen en daar een strip over maken. Hierna moesten we een foto van ons huis maken en opsturen naar de leerkracht. Hierbij gingen we een tekst maken over ons huis. Sommige waren lang en sommige kort.

Toen gingen twee leerlingen ‘mijn huis’ schrijven in verschillende talen op stroken papier. Daarna gingen we 1 hoek van onze droomkamer in 3D maken het was superleuk en het was ook lekker creatief. En we mochten allemaal kleine doosjes gebruiken voor meubels en zo. Alle kamers waren anders. Hier na gingen we in groepjes praten over verschillende geloven zoals: Islam, Jodendom, Boeddhisme, Hindoeïsme, Christendom en het Apostolisch Genootschap. Ieder groepje had zijn eigen kleur. Hierna gingen we de landen waarover je had gepraat met je groepje aangeven met kaartjes op de wereldkaart.

Hierna kregen we andere groepjes van vier en ieder groepje een ander geloof alleen zat Apostolisch Genootschap er helaas niet bij. We moesten een verhaal schrijven over het geloof dat je had gekregen van je leerkracht. Vanaf dit verhaal moest je een muurkrant maken over het geloof dat je groepje had. Dit gingen we onder schooltijd presenteren aan onze ouders.

Dit was ons Thema ‘bij mij thuis.’ Dit was ons eerste thema van dit schooljaar. Bedankt voor het lezen. Door Indy-Louise groep 6 en Ella groep 8.