Judith Zeeman
In 1996 ben ik gestart als leerkracht op een school voor OntwikkelingsGericht Onderwijs in Zaanstad. Daar werd ik in 2003 tevens intern begeleider. Na verschillende cursussen en twee post hbo-opleidingen, ben ik in Zaanstad ingezet als bovenschools intern begeleider en heb ik van 2009 t/m 2011 als IB’er op De Montessorischool in Hoorn gewerkt. Ik woon zelf in Alkmaar en ben daarom iets dichter bij huis gaan solliciteren. In 2011 ben ik bij Ronduit gestart en werk ik met heel veel plezier als intern begeleider bij obs De Fontein in Alkmaar-Zuid en als medewerker onderwijs en kwaliteit op het bestuurskantoor. De vacature voor intern begeleider voor de nieuwe school in de Vroonermeer, raakte een voor mij oude droom. Samen met leerlingen, ouders en collega’s een nieuwe school starten, lijkt mij een fantastische uitdaging waar ik heel graag een rol in speel. Ik ben dan ook trots en blij dat ik deel uit mag maken van “het Dreamteam” voor de Vroonermeerschool.Intern Begeleider
Eline de Wit
Mijn naam is Eline de Wit en ik werk nu 7 jaar voor Ronduit. Toen ik zag dat ze opzoek waren naar een ‘Dreamteam’ voor de nieuwe school in Vroonermeer ging mijn hart sneller kloppen. Nadat ik van de PABO kwam, is het altijd mijn ‘dream’ geweest om betrokken te zijn bij het opzetten van een hele nieuwe school. Ik heb ontzettend veel zin in alle voorbereidingen om een succesvolle school neer te zetten. Ook kijk ik erg uit naar een ontmoeting met de nieuwe leerlingen en ouders. Wederzijds begripvol en plezierig contact met kind, ouder en collega karakteriseert mij als leerkracht. Creativiteit, flexibiliteit, en brede inzetbaarheid zorgen dat ik optimaal kan functioneren in een turbulente omgeving. In de afgelopen jaren ben ik veel bezig geweest met nieuwe methodes en methodieken zoals: IPC, “Met woorden in de weer” en de nieuwste methode van “De wereld in getallen”. Al deze opgedane kennis kan ik meenemen en toepassen. Een positieve sfeer creëren, kinderen een rijke leeromgeving bieden en zorgen dat de school een succes wordt is wat mij drijft om deze unieke kans te beginnen. Ik heb er zin in.
Leerkracht Bovenbouw
Maartje de Jong
Met enorm veel plezier kijk ik uit naar het opstarten én werken op de nieuwe school in de Vroonermeer! Mijn naam is Maartje de Jong en ik ben nu ruim 10 jaar werkzaam op De Cocon. Een nieuwe school betekent voor mij een ultieme kans die ik met beide handen wil aanpakken! Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging samen met mijn nieuwe collega's. Ik hoop samen met mijn collega’s een bijdrage te leveren aan goed onderwijs voor de kinderen zodat zij zich in de maatschappij van vandaag en morgen gelukkig voelen.
Leerkracht Middenbouw
Karin Donkers
Ja, dat lijkt me een mooie uitdaging. Ik wil Kwartiermaker worden voor de nieuwe Openbare Basisschool van Ronduit in de Vroonermeer. In 1984 ben ik gestart als kleuterleidster om vervolgens bijna alle taken die er binnen het basisonderwijs zijn voor korte of langere tijd te vervullen. Invaller, leerkracht, onderbouwcoördinator, adjunct-directeur, schoolleider en interim schoolleider. Na ruim 10 jaar schoolleider te zijn geweest op De Cocon, een school voor OntwikkelingsGericht Onderwijs, maakte ik een kort ‘uitstapje’ als ZZP-er en werkte ik een jaar voor een bedrijf dat zich bezighoudt met leertechnologie en werkplekleren. Een periode waar ik veel heb geleerd als trainer en projectleider. In augustus 2016 keerde ik terug bij RONDUIT en startte ik weer als leraar om vervolgens per december als interim schoolleider aan het werk te gaan. En nu ben ik dus als Kwartiermaker van de Vroonermeerschool aangesteld. Een hele nieuwe school en start met een team dat bestaat uit 4 vrouwen. Het ‘Dreamteam’ wordt deze club onderwijspioniers door Ronduit genoemd. Ik ben er trots op om daar deel vanuit te mogen maken. Een uitdagende klus waarbij een goede samenwerking, heldere communicatie en een betrokken team voorwaarden zijn. Samen een uitdagende en betekenisvolle leeromgeving creëren waar leerlingen en leerkrachten leren van en met elkaar. Ik heb er heel erg veel zin.
Schoolleider/Kwartiermaker
Marco Moerbeek
Ook mijn roots liggen op De Cocon. Ruim 20 jaar liep ik er rond en ik heb in al die jaren vrijwel alle groepen onder mijn hoede gehad. Alleen groep 7 ontbrak nog op mijn lijstje. En dat gaat in het nieuwe schooljaar helemaal goedkomen!Ik heb een stevige achtergrond in het Ontwikkelings Gericht Onderwijs. Als leerkracht, coach en intern begeleider. Ik ben heel blij dat ik hier op De Openbare Vroonermeerschool mede vorm mag gaan geven aan onderzoek dat binnen de thema’s tot stand komt. Daarbij probeer ik het initiatief zo snel mogelijk bij de kinderen te leggen. Ik hoop van harte dat de kinderen aanslaan op de activiteiten die we met elkaar ontplooien en ga met de kinderen graag op zoek naar antwoorden op vragen die daarbij naar voren komen. Dáár vind je de betrokkenheid van de kinderen. In mijn werk zoek ik graag naar een lijntje met de culturele wereld. In de thema’s onderzoeken we sociaalculturele praktijken zoals we die om ons heen tegenkomen: energiebesparing, gezonde voeding... Soms leent de kunstwereld zich uitstekend om vraagstukken die daarbij naar voren komen te verkennen. Of om de boel eens vanuit een heel ander perspectief te benaderen. En als daarbinnen dan ruimte is om vorm te geven aan eigen ideeën en talenten... GOUD!
Leerkracht bovenbouw
Kornelia de Jong
Mijn naam is Kornelia de Jong. Ik heb 20 jaar lesgegeven aan de Springschans in Petten. Daar ben ik voornamelijk aan het werk geweest bij groep 1 en 2 maar heb ook ervaring opgedaan in de groepen 4 t/m 8. Daarna ben ik een tijdje thuisgebleven om er te zijn voor mijn gezin en ben daarna weer aan de slag gegaan als invalleerkracht. Ik heb ervaring opgedaan in het speciaal onderwijs en mijn laatste school was de Atalanta in Heerhugowaard, waar ik met veel plezier de instroomgroep heb gedaan een groep 3 heb lesgegeven. Ik heb een positieve instelling en heb hart voor de kinderen en de school. Ik vind het een erg leuke uitdaging om de jongste kinderen van de Vroonermeerschool les te gaan geven en sta ook zeker achter de kernwaarden van de school. Gezondheid is heel belangrijk en ook de natuur! Met thematisch onderwijs heb ik veel ervaring. In de zomer toverden we de speelzaal bijvoorbeeld om in een camping, kinderen namen tentjes mee van huis en er kwam een receptie waarvoor natuurlijk folders gemaakt moesten worden. In de rekenles werkten we aan een plattegrond en er kon natuurlijk naar hartenlust gespeeld worden. Een bezoekje brengen aan een echte camping hoorde er ook zeker bij! Verder ben ik afgestudeerd met specialisatie onderbouw en mijn afstudeerproject was het pedagogisch klimaat en pesten. Ik vind een goede groepssfeer zeer belangrijk en heb oog voor ieder kind. Tot ziens op school! Met vriendelijke groet,
Leerkracht Onderbouw
Maaike Sijbrandij leerkracht
Mijn naam is Maaike Sijbrandij en ik werk twee dagen per week, samen met juf Kornelia, in groep 1-2. De afgelopen 16 jaar heb ik met plezier gewerkt bij de gemeente Amsterdam in het culturele domein; de laatste jaren als projectcoördinator van kunstprojecten in de openbare ruimte. In januari 2019 ben ik gestart met de verkorte deeltijdopleiding PABO, welke ik augustus 2020 hoop af te ronden. Tijdens mijn stages heb ik goed kennis kunnen maken met thematisch en vakoverstijgend onderwijs en dat heeft me geraakt. Het is prachtig om te ervaren hoeveel je kan bereiken door vanuit betrokkenheid bij een thema en in een rijke leeromgeving met kinderen te werken. Ook de kleuters hebben mijn hart gestolen; ik geniet van hun fantasie, spel en onbevangenheid. In mijn laatste studiejaar heb ik dan ook gekozen voor de specialisatie ‘het jonge kind’. Ik leef samen met mijn man, dochter en hond in Alkmaar en mijn vrije tijd besteed ik o.a. aan het maken van wandelingen, zwemmen, lezen en het leren bespelen van de ukulele.
Leerkracht Onderbouw
Nadine Keijzer leerkracht
Mijn naam is Nadine Keijzer. Afgelopen 10 jaar heb ik op een basisschool in Amsterdam gewerkt. Hier heb ik in bijna alle groepen lesgegeven en werkten we thematisch. Ook heb ik in de tussentijd de master ‘Special Educational Needs’ afgerond. Na de geboorte van mijn tweede kindje zijn we met het gezin teruggekeerd naar Alkmaar en daar hoorde ook een nieuwe uitdaging bij. Die vond ik in de vacature van de nog maar recentelijk gestarte ‘Vroonermeerschool’. Er is door het team, leerlingen en ouders al een mooie start gemaakt en de duurzame visie spreekt mij enorm aan. Het lijkt mij fantastisch om vanaf nu mee te mogen bouwen aan deze school.
Leerkracht Middenbouw